אריזות מעוצבות – למה צריך אותן ואיך לבחור נכון?

אריזות מעוצבות – למה צריך אותן ואיך לבחור נכון?
ליצור רושם ראשוני שיווקי, לבדל את עצמך מהמתחרים ולהשאיר חוויה אצל הלקוח – דרך האריזה
אריזות מעוצבות הן חלק בלתי נפרד מעולם השיווק והמיתוג הנוכחי. בעידן תחרותי, בו הרושם הראשוני חשוב (אולי יותר מתמיד), האריזה היא הזדמנות להעניק למוצר ערך מוסף וליצור עבור הצרכן חוויה מיוחדת. כמובן, שאריזה שכזאת דורשת חשיבה והשקעה - אבל אין ספק שהיתרונות אותם היא טומנת בחובה תהיה שווה את ההשקעה. מכיוון שהאפשרויות הן רבות ומגוונות, כדאי לערוך היכרות עם כמה שיותר אפשרויות ולהתבסס על אותה היכרות לקבל את ההחלטות המתאימות.
אז למה צריך אריזות מעוצבות?
האריזות המעוצבות מהוות את המגע הראשון של הלקוח עם המותג והמוצר. הן משדרות איכות, מקצועיות ותשומת לב לפרטים הקטנים. בעולם התחרותי בו אנו חיים (מה שנכון לגבי כל הענפים), אריזה מיוחדת יכולה להיות ההבדל בין מוצר שנבחר לבין כזה שנשאר על המדף. חברות רבות משקיעות באותן אריזות ממותגות לעסקים וזאת, כדי לבדל את עצמן מהמתחרים ולחזק את המותג. האריזה טומנת בחובה הזדמנות ליצור חוויית לקוח מיוחדת שתיזכר לאורך זמן (וכמובן, גם תוכל להשפיע על שביעות הרצון ועל רכישה חוזרת).
אפשרויות לאריזה יצירתית
כיום, ניתן למצוא מגוון רחב של אפשרויות לעיצוב אריזות, החל משימוש בחומרים ידידותיים לסביבה ועד לאריזות אשר מבוססות על טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות. כך לדוגמא, קיימת אפשרות לבחור בין קופסאות קרטון מעוצבות, שקיות נייר איכותיות, או אריזות פלסטיק שקופות. צבעים, טקסטורות וגימורים שונים מאפשרים גם הם יצירת מראה ייחודי אשר תואם את זהות המותג. שילוב של הדפסים מיוחדים, תגיות ומדבקות מהווה כדרך להוסיף נגיעה אישית לכל אריזה שכזאת. בנוסף, אפשר להוסיף גם אלמנטים מיוחדים כמו סרטים, חותמות שעווה או אביזרים דקורטיביים אחרים. בנוסף, הודות לטכנולוגיות חדשות ניתן ליצור אריזות אינטראקטיביות עם קודי QR או אלמנטים דיגיטליים – אשר יכולים לתרום במידה רבה לשיווק אותו המותג.
איך לבחור את האריזה המושלמת?
בחירת האריזה המתאימה תלויה במספר גורמים חשובים שיש לשקול בקפידה, על מנת לבצע בסופו של דבר את ההחלטה הנכונה. בין היתר, יש להתחשב בסוג המוצר, בגודלו, ובנוסף לקחת בחשבון גם את דרישות ההובלה והאחסון שלו. התקציב המוקצה עבור אריזות מעוצבות אמור להשפיע גם הוא על בחירת החומרים והטכניקות לעיצוב האריזה. בנוסף, חשוב לוודא שהאריזה משקפת את ערכי המותג ומתאימה לקהל היעד הרלוונטי אליו המוצר אמור לפנות. כדאי לבדוק את כל האפשרויות השונות ולבחור פתרון שמשלב פונקציונליות עם אסתטיקה.
