פרוספקטים מהווים למעשה דפים או חוברות מידע, בדרך כלל מקפלים אותם לשניים או ל לשלושה כיווני דו צדדי, בהתאם לכמות הטקסט.
כאשר מעצבים פרוספקט עבור המטרה של שיווק החברה שלכם או לחלופין עבור המטרה של גיוס תרומות – משמעותי ביותר שהמידע שיוצג בו יהיה נהיר, נגיש, שיווקי, מוכר ומשכנע.
קיימים עסקים אשר הם מומחים בעיצוב פרוספקטים שיווקיים, והם מקפידים על כך שהפרוספקט יהיה אף אסתטי ואף מכירתי למדי, ובשל כך הם מעבירים את המסר השיווקי באופן הכי מיטבי, הם ממקמים את הטקסט, התמונה והלוגו בהתאמה ותוך כדי חשיבה שיווקית, מצרפים אייקונים וכותרות, על מנת שיקלו על הקורא בפרוספקט.
בעבר היה נהוג לפרסם דרך רדיו, עיתונות כתובה, טלוויזיה ואף דרך פרוספקטים או ברושורים, כאשר פרסום אחד היה מתאים לכולם.
הרבה בני אדם מקבלים לתוך תיבת הדואר שלהם כל מיני פרסומים שטובים לפלח מסוים אבל אינם טובים לפלח אחר.
הווה אומר, כל מי שבעל תיבת הדואר קיבל את אותו פרוספקט, התבונן באותו מסר בלי כל קשר למגדר, לגילאים, או למצב משפחתי וכיוצא בזאת, יש מי שמשליך אותם מבלי להביט בהם בכלל ויש מי שמאמץ אותם לחיקו ומזמין את השירות שמוצע בפרוספקטים.
בטרם כל עיסוק של סלוגן, הנכם נדרשים להגיע החלטה ולהבין בצורה מדויקת, איך הנכם מעוניינים הקמפיין והסלוגן שלכם יהיו, המטרה שלהם היא לשנות את התנהגות הצרכנים.
כלומר – הנכם נדרשים להיות ברורים ביותר ביחס ליעדים שלכם.
המהפכה הבלתי מעורערת של הדפוס הדיגיטלי, הביא עמה לתחום העסקים במה של פרסום על ידי המדיה המודפסת, הלא מדובר אודות פרוספקטים.
הפרוספקטים מהווים מוצרים מושכלים ופשוטים לחלוטין, אשר יוצאים להדפסה בהדפסה דיגיטלית על ידי בתי דפוס קונבנציונליים.
בתור בעלי עסק ואף לא, בוודאי תשמחו לדעת כי אפשר להדפיס המון פרוספקטים או מעט מהם, כל אחד מכם רשאי לבחור את הכמות הרצויה והמועדפת עליו, על מנת שיהיה באפשרותכם דרך של כר פורה לשם פרסום ושיווק המסר והמוטו שחשוב לכם ליידע את קהל היעד שלכם.
למעשה, הפרוספקט נועד לספק שתי מטרות עיקריות – האחת קשורה להיבט של בניית תדמית שבה הנכם מעוניינים למוצרים שלכם; כאשר השנייה קשורה להיבט של העברת מידע מקצועי, הווה אומר – לשקף מסר ולעדכן את המידע המהותי אודות מוצר נבחר.
חרף הנאמר בין שורות אלו, בפרוספקט בדרך כלל מבוצעת סינרגיה של ההיבט השיווקי ושל ההיבט תדמיתי, אף מקפידים על ביצוע שדרוג שמעוניינים לפרסם ברבים, כמו לדוגמה – לשירותים, למוצרים או למותגים ובד בבד דואגים לפן השיווקי או הפרסומי, כאשר הכוונה הינה הוספת ערך לידע רב או לידע אלמנטרי של מהות המוצרים, תוך כדי פירוט של היכולות או של המעלות שלהם.
ניתן להגדיר פרוספקט כעשוי באופן מקצועי כאשר הוא מצליח ליישם כהלכה את המטרה שלשמה הוא נכתב מלכתחילה, ובדרך כלל זה הוא המצב, ובשל כך אפשר למצוא כיום המון חברות פרסום שמעודדות את הלקוחות שלהם לנקוט בדרך המועילה של הפקת הפרוספקטים בשביל בית העסק או בשביל קידום המוצר שלהם.
הדרך הכי נכונה ומקצועית עבור כתיבה של פרוספקט טמונה בהבנה ברורה של מהות המוצר של בית העסק שלכם, מה הן הסגולות המרכזיות שבו, מה המסרים העיקריים שברצונכם למסור לידי קהל היעד שלכם, וכיוצא בזה.
לפרוספקטים קיימת המון משמעות, אשר באה לידי ביטוי בטקסט שמועבר, מפאת הסיבה שהם משדרים לקהל היעד שלכם להמתין קצת ולהתעמק בקריאת המסר, להבדיל משלט חוצות שהוצב פה ושם, אשר בני האדם חולפים על פניו לרגע אחד ומקסימום לשני רגעים, ובזה תם העניין.
במידה ולא הצלחתם עד היום למצוא את היתרונות הבולטים של המוצר שלכם, כי אז מגיעה שעתו היפה של האחראי לתוכן והוא מעין ימצא יש מאין את היתרונות הללו.
ניתן כיום להדפיס פרוספקטים על ידי אופסט או על ידי דיגיטל, כאשר ניתן להדפיס אותם בכל מיני סוגים או גדלים של ניירות.
כאשר מדפיסים אותם באיי ארבע, כי אז מדובר על הדפסה מועטה או בינונית, וכאשר מדפיסים אותם באיי חמש, אשר אינו נפוץ במיוחד, מדובר במחצית מהגודל של דף סטנדרטי.
קיימים כאלו שנוטים להדפיס פרוספקט על גבי נייר כרומו מט, יותר ממאה וחמישים גרם.
אבל הסטנדרט הוא לעשות שימוש בנייר כרומו של כמאה שלושים וחמישה גרם, לשם הדפסה של פרוספקט מקצועי ואיכותי.